Man cannot sleep because his wife snores.

 

אם אתם חושדים שאהובכם סובל מהפרעת שינה כמו דום נשימה בשינה, העלאת הנושא עשויה להיות המתנה הגדולה מכולן. כפי שכולם יודעים, ככל שאתם רעננים יותר, אתם מרגישים טוב יותר; לכן, אנשים שמטפלים בדום נשימה בשינה באמת נהנים מאיכות חיים גבוהה יותר.

כמו כן, טיפול בדום נשימה בשינה יכול להפחית את הסיכון ללקות במחלות ובעיות רבות, כגון מחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2, ואפילו הפרעות קוגניטיביות והתנהגותיות. זה מה שעליכם לעשות אם אתם חושבים שאהובכם סובל מדום נשימה בשינה.

זהו את התסמינים של דום נשימה בשינה

מאחר שתסמינים של דום נשימה בשינה לא תמיד ברורים לאדם הסובל מההפרעה – הם מתבטאים בעיקר במהלך שינה, כשרק בן/בת הזוג עשויים להבחין בהם – חשוב מאוד לשתף את בן/בת זוגכם בחששותיכם בנוגע להתנהגותם במהלך השינה.

אנשים עם דום נשימה בשינה שאינו מטופל יכולים להפסיק לנשום שוב ושוב, אפילו מאות פעמים במהלך הלילה, למשך דקה או יותר בכל פעם. "במרבית המקרים האדם הישן אינו מודע להפסקות הנשימה האלה כי הן לא גורמות להתעוררות מוחלטת," כותב האיגוד האמריקאי לדום נשימה בשינה.  

הפרעת שינה זו, שעשויה להיות חמורה, יכולה להתרחש כתוצאה מכך ששרירי הגרון נרפים באופן לא רצוני או כתוצאה מכך שהמוח אינו שולח אותות נכונים לשרירים האחראים על תהליך הנשימה.

לפי מרפאת מאיו (Mayo Clinic), הסימנים הנפוצים ביותר של דום נשימה בשינה הם:

  • נחירות רועשות
  • רגעים בהם הנשימה עוצרת במהלך השינה
  • השתנקות במהלך שינה
  • התעוררות עם פה יבש
  • כאבי ראש בבקרים
  • קושי בשינה רציפה (נדודי שינה)
  • עייפות מוגזמת במהלך שעות היום (יתר־שינה)
  • קושי להתרכז במהלך שעות הערות
  • עצבנות

איך לאבחן דום נשימה בשינה

ישנם שלושה סוגים של דום נשימה בשינה – חסימתי, מרכזי, ומשולב, כאשר הסוג החסימתי הוא הנפוץ ביותר. אם אתם חושבים שבן/בת זוגכם סובלים מהפרעה זו, בקרו אצל רופא משפחה כדי שיעריך את התסמינים של בן/בת זוגכם ויחליט האם להפנות אותו/ה למרפאה להפרעות שינה.

בדרך כלל, דום נשימה בשינה מאובחן על ידי מומחה בהפרעות שינה באמצעות אחת משתי הדרכים הבאות: באמצעות בדיקה ביתית או באמצעות ניטור שינה במעבדת שינה. בשני המקרים, ייבדקו קצב הלב, רמות החמצן בדם, זרימת האוויר, ודפוסי הנשימה. במהלך בדיקת פוליסומנוגרפיה לילית מקיפה במעבדת שינה, נבדקות גם פעילות הריאות והמוח ותנועות הרגליים. 

אפשרויות טיפול בדום נשימה בשינה

במקרים קלים יותר של דום נשימה בשינה, הרופא עשוי להמליץ על טיפול באמצעות שינוי אורחות החיים בלבד – כמו הפסקת עישון, ירידה במשקל או טיפול באלרגיות. במקרים אחרים, הרופא יכול להמליץ על מכשיר נשימה בלחץ חיובי מתמשך (סיפאפ) המיועד לסייע בפתיחת נתיבי האוויר החסומים. כמו כן, ביצוע ניתוח יכול להוות פתרון.

מכשיר סיפאפ הוא הדרך הנפוצה ביותר לטיפול בדום נשימה בשינה. המפוח, שמשתמש בצינור ומסכה או צינורית אף, מזרים אוויר בלחץ קבוע כדי שנתיבי האוויר יישארו פתוחים.

הסתגלות לטיפול באמצעות סיפאפ

טיפול באמצעות מכשיר סיפאפ הוא הטיפול המקובל ביותר בדום נשימה בשינה, ועל אף היותו יעיל מאוד, שיעורי השימוש בו נמוכים. כ- 50 אחוזים מכלל המטופלים המאובחנים בדום נשימה בשינה ומקבלים טיפול בסיפאפ, יזניחו את הטיפול או כלל לא ישתמשו במכשיר, לפי האיגוד האמריקאי לדום נשימה בשינה.

אנשים רבים הסובלים מדום נשימה בשינה רואים את עטיית מסכת הסיפאפ בכל לילה כמציקה, מדווחים על קושי בהירדמות ותופעות לוואי כמו גודש באף ופה יבש. כל אלה הם חלק מתהליך ההסתגלות, ולפי איגוד השינה הלאומי בארה"ב לכל מטופל נדרשים כמה ימים עד כמה חודשים כדי הסתגלות.

אם אתם חושדים שאתם או בן/בת זוגכם סובלים מדום נשימה בשינה, בדיקת שינה ביתית יכולה להיות דרך פשוטה ונוחה לגילוי ההפרעה. (לונלה) מאפשרת לצרכנים לבצע בדיקת שינה בנוחות ביתם ולקבל אבחנה נכונה מבוססת־נתונים ממומחה בהפרעות שינה מוסמך ומרשם לטיפול, בעת הצורך. 

כתבה זו מכילה מידע כללי על בעיות רפואיות וטיפולים אפשריים. היא לא מהווה עצה רפואית. אם יש לכם שאלות בנושאים רפואיים, אנא היוועצו ברופא שלכם.

Facebook
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping

      איכות השינה שלכם חשובה לנו

      בדיוק בגלל זה יצרנו ניוזלטר שיתן לכם ערך רב ומידע רפואי עדכני לגבי סיפאפ ודום נשימה. 
      בנוסף נוכל לעדכן אתכם בהטבות מיוחדות לרשומים על אביזרים ומכשירים.
      אנחנו מבטיחים לשלוח רק חומרים עם ערך ולא יותר מאחת לחודש.
      מוזמנים ליצור עימנו קשר ישירות ב-03-9459929

      לקוחות יקרים

      אנחנו נשמח לבדוק עבורכם, בתהליך אוטומטי ופשוט, את הזכאות לקבלת החזר משמעותי מביטוח הבריאות הפרטי שלכם.

      אנא היערכו עם תעודת הזהות שלכם, תהליך מילוי הפרטים קצר ואנו נחזור אליכם תוך 24 שעות עם תשובה על עצם ההחזר והיקפו.

      לאחר מכן נוכל גם לטפל עבורכם בתביעה, במידה ותרצו. הכל בשביל שתוכלו לישון טוב יותר – מגיע לכם !

      מוזמנים ליצור עימנו קשר ישירות ב-03-9459929